A weboldal készítés költségei

A weboldal készítés költségei
A weboldal készítés költségei

Egy korábbi bejegyzésünkben említettük már és ügyfeleinknek is gyakran elmondjuk, hogy egy weboldalra elsősorban befektetésként kell tekinteni. Ez azt jelenti, hogy egy minden szempontból jól működő (technikailag, tartalmilag, marketing tekintetében) weboldal visszahozza az induláskor befektetett összeget.

Ha weboldalt szeretnél készíttetni, érdemes egy előzetes költségkalkulációt végezned, hogy lásd, pontosan milyen induló költségekkel kell számolnod, mennyi a weboldal fenntartásának költsége, mennyibe kerülnek az oldal későbbi módosításai, átalakítása, funkcióinak bővítése stb. Ehhez szeretnénk alábbi bejegyzésünkkel segítséget nyújtani.

Domain és tárhely árak – éves fenntartási költség

Mindenek előtt szükséged lesz egy www.valami.hu névre, és egy hozzá tartozó tárhelyre, amelyen a weboldal fájljai, adatbázisa kerül elhelyezésre. Egy minőségi, gyors, SSD-alapú tárhely díja kb. 10 ezer Ft / év körül mozog. Ez egy rendszeres kiadás, amelyet a tárhelyszolgáltatónak kell fizetned, évente.

A túlságosan olcsó tárhelyekkel érdemes vigyázni, mert elképzelhető, hogy bizonyos korlátozások miatt nem megfelelőek.

Pár példa tipikusan rossz tárhely csomagokra:

  • túl kicsi a tárhely mérete
  • nem futtatható PHP és MySQL adatbázis (ezek szükségesek mindenképpen!)
  • korlátozzák a létrehozható e-mail címek számát
  • nem jár a tárhelyhez elegendő adatbázis
  • nincs napi adatmentés, vagy a biztonsági mentésekhez nem lehet hozzáférni
  • nincs SSL-tanúsítványra lehetőség.

Érdemes a tárhelyet körültekintően kiválasztani. (Ebben is szívesen segítünk.)

Logótervezés költsége – egyszeri költség

Ha még nincs logód, de szeretnéd a vállalkozásodat ezzel is egyedibbé és megjegyezhetőbbé tenni, akkor javasolt egy saját logó készíttetése.

Magyarországon a logótervezés, egy tapasztalt grafikus kezei alatt jellemzően 60-90 ezer Ft-tól indul. A logót vektoros formátumban kérd grafikusodtól, így azt később különféle méretekben használhatod, a weboldaltól elkezdve a névjegyen át egészen a könyvborítóig. (Ha nem vektoros logót kapsz, előfordulhat, hogy újra meg kell rajzoltatnod ugyanazt a logót, ez pedig többletköltséget okoz.)

Ha kisebb büdzsével rendelkezel, akkor választhatsz előre elkészített logótervek közül is. Ezeknek van egy olyan hátránya, hogy többen is megvásárolhatják, tehát könnyen előfordulhat, hogy mások is ugyanazt a logót fogják használni.

Itt találsz előre elkészített logóterveket: https://graphicriver.net/logo-templates

Egy ilyen logó esetében a testreszabáshoz szükséges egy kisebb grafikusi munka, amely során a cégnevedet, szlogenedet átírják a logóban. Ennek jellemzően pár ezer Forint a díja.

Sablonra épülő weboldal készítés ára – egyszeri kiadás

A weboldal végösszege az elkészítésére fordított időtől függ.

Leginkább az alábbi 3 szempont befolyásolja a munkával töltött óraszámokat:

  • milyen funkciókra van szükség, tehát milyen tudása legyen az oldalnak
  • a honlap mekkora tartalommal rendelkezik (egy 4-5 menüpontos weboldal díja kedvezőbb, mint egy 8-10 menüpontos weboldal, rengeteg fotóval, és bloggal)
  • az oldal felépítése mennyire bonyolult.

A leggyakrabban használt, árnövelő weboldal funkciók a következők:

  • kapcsolati űrlap (amelyen keresztül írhatnak az érdeklődők)
  • blog vagy cikk menüpont
  • hírlevél, amelyen keresztül érdeklődőket gyűjthetsz
  • események – amelyekre jelentkezni tudnak a látogatóid.

A fenti modulok azért növelik a weboldal árát, mert többletmunka van velük: ki kell őket alakítani, testre kell szabni a funkciókat, végül tesztelni kell.

Általánosan elmondható, hogy egy sablonra épülő, keresőoptimalizált, gyorsított, biztonsági bővítménnyel ellátott oldal, statisztikai rendszerrel 150-250 ezer Ft-ba kerül, attól függően, hogy mennyi plusz funkcióra van szükség a fentiek közül.

Weboldal sablon díja – egyszeri kiadás

Ha weboldalad sablon alapján készül el, akkor a sablonnak is van egy egyszeri díja. Ez jellemzően 50-70 dollár + áfa között alakul, és névre szóló licence biztosítja, hogy más ne tudja felhasználni a sablonodat.

Amennyiben egyedileg készül el weboldalad, úgy ez az egyszeri díj lehúzható a költséglistádból. (Viszont az egyedi weboldal mindig többe kerül, mint egy sablonra épülő oldal díja. Erről ide kattintva olvashatsz bővebben.)

Weboldal karbantartás – eseti költség

Egy weboldalon időnként szükséges biztonsági karbantartásokat végezni. Ezáltal az oldal nem csak biztonságosabb lesz, de gyorsabbá is válik. A karbantartások eseti jelleggel történnek, általában évente 3-4 nagyobb frissítésre van szükség.

Ugyanakkor, van lehetőséged havi frissítést kérni. Minden frissítés díja a ráfordított időtől függ, de jellemzően 5-10 ezer Ft-ba kerül.

Hírlevél – rendszeres havi, vagy éves költség

A hírlevélre fordított kiadásod attól függ, hogy pontosan mire van szükséged.

A MailerLite egy angol nyelvű hírlevélszoftver, amely segítségével automatizáltan tudsz hírleveleket kiküldeni, így akár komplexebb marketing kampányokat is megvalósíthatsz.

1000 feliratkozóig ingyenes a használata. Utána a feliratkozók számától függően kell fizetned, havonta.

https://www.mailerlite.com/pricing

Ha nem szeretnél bonyolultabb automatizmusokat, akkor a DiMail szolgáltatása is megfelelő lehet. Ez az egyik legegyszerűbb hírlevélszoftver, és az ára is baráti.

https://www.hirlevelszolgaltatas.hu/

Hirdetési költségek – egyéni döntés kérdése

A legtöbbször ott csúszik el egy oldal költségtervezése, hogy a hirdetés nem kerül be a tételek közé, pedig enélkül nehéz beindítani egy weboldalt.

Az ideális hirdetési költségkeretet látatlanban nem lehet meghatározni, mert ez függ a szolgáltatástól, cégmérettől, terméktől is, de mindenképpen különíts el erre is egy keretösszeget.

A legtöbben a Facebook és Insta felhasználókat célozzák meg Facebook-kampányokkal, vagy a Google-ben keresőkre hirdetnek a Google Ads-kampányokon keresztül.

Ha fizikailag létező boltod, üzleted van, akkor érdemes az offline hirdetési módokat is megvizsgálnod, pl. egy megállító tábla biztosan javít a célközönség elérésében.

Egyéb költségek – egyéni döntés kérdése

A keresőoptimalizálás szintén vonhat maga után többletköltségeket, pl. egy részletes kulcsszókutatásnak díja van.

Egy idő után valószínűleg szükséged lesz PR-cikkekre, amelyek a jobb rangsoroláshoz segítenek hozzá.

Opcionálisan az is szóba jöhet, hogy a blogbejegyzéseidet szövegíróra bízod. Ebben is szívesen segítünk

Összefoglalás

Egy weboldal esetében nem csak az induló költségeket érdemes figyelembe venni, hanem a fenntartási és hirdetési díjakat is.

Ha kérdésed van, vagy szeretnél árajánlatot kérni, fordulj hozzánk bizalommal, szívesen állunk rendelkezésedre. 

Kapcsolatfelvétel